Polo GTI har kørt sig i spidsen af GTI-segmentet og er Danmarks suverænt mest solgte GTI-model. Nu forsvarer den lynhurtige Polo GTI sin poleposition med knivskarpe privatleasingpriser fra 3.195 kr. om måneden og en udbetaling på kun 5.000 kr.*
Snør køreskoene stramt og find de bedste kørehandsker frem. Volkswagen har sluppet et lynhurtigt privatleasingtilbud løs. Polo GTI er bilen, der beviser, at den kendte GTI-formula stadig kan noget. Den kan tænde noget begejstring og leverer intens køreglæde i et kompakt format. Og det har over 2.600 danskere købt ind på siden introduktionen i af den nuværende Polo GTI i 2017, hvilket gør det til den ubestridte bedst sælgende GTI-model på det danske marked. Og nu er drømmen om en Polo GTI gjort endnu mere opnåelig med introduktionen af knivskarpe privatleasingpriser, der kan få pulsen op. Nu kan man komme bag rattet af den 207 hk stærke Polo GTI mod en udbetaling på kun 5.000 kr. og en månedlig ydelse på 3.195 kr.*
Polo GTI er udrustet med en 207 hk og 320 Nm stærk 2-liters turboladet benzinmotor og en 7-trins DSG-gearkasse. Når Polo GTI slipper alle 207 hk løs, er den i stand til runde 100 km/t på kun 6,5 sek., og hvor forholdene tillader det, kan den fortsætte accelerationen op til en topfart på 242 km/t. På bagsiden af det læderbeklædte multifunktions-GTI-rat har du i hver side et greb, så gearkassen kan betjenes manuelt, hvilket bidrager til en endnu mere involverende køreoplevelse.
Det kræver noget at håndtere en kraftfuld turboladet motor i en kompakt bil som Polo GTI. Passende for en ægte GTI fra Volkswagen er Polo GTI udstyret med en undervogn, der er specifikt fintunet til en sportslig topmodel. Den sportslige undervogn sænker karosseriet med 15 millimeter og garanterer en syntese af køredynamik, neutral balance og en kørekomfort, der er typisk for Volkswagens GTI-modeller. I hurtige sving sikrer det elektroniske XDS-differentiale optimal overførsel af motorkraften til vejbanen.
Traditionen tro kommer den ekstraordinære køredynamik og motorkraft til udtryk på en elegant og underspillet facon, når det drejer sig om Polo GTI’s ydre. Den klassiske røde stribe og GTI-emblemet i kølergrillen er det tydeligste signal til omverdenen om, at dette er en Polo ud over det sædvanlige. Og som en hilsen til dem, der kun når at se en Polo GTI bagfra, pryder et stort rødt GTI-emblem midt på bagklappen. Et kølergitter i bikube-mønster, 17” Milton Keynes-letmetalfælge, en tagspoiler og to udstødningspiber er med til at understrege Polo GTI’s dynamiske potentiale.
Interiøret i Polo GTI emmer også af sportsappeal med talrige klassiske GTI-designdetaljer fra det læderbeklædte rat med GTI-logo og de traditionelle røde syninger, der går igen på gearstangsmanchetten og i sidepuderne på sportssæderne, der selvfølgelig er beklædt i det ternede Clark-mønster.
Udover de GTI-specifikke detaljer kommer Polo GTI udstyret med adaptiv fartpilot med Stop and Go-funktion, Blind Spot sensor, dynamisk fjernlysassistent, Digital Cockpit, 2-zoners klimaanlæg og køreprofilindstilling.
Polo GTI leveres i farverne Pure White, Ascot Grey, Smoky Grey og Reef Blue, mens King Red metallakering (Som bilen på foto) koster ekstra.
* Polo GTI 2,0 TSI GTI DSG. Forbrug v. bl. kørsel: 15,2 km/l. CO2-udslip: 149 g/km. Halvårlig CO2-ejerafgift: kr. 1.040. A. Privatleasing: Fra kr. 3.195/md. v. 10.000 km/år. Førstegangsydelse: kr. 5.000. Mindstepris i bindingsperiode (12 mdr.): 43.940 kr. Totaludgift v/12 mdr.: kr. 43.940. ekskl. halvårlig CO2-ejerafgift, forsikring, brændstof. Læs mere på www.vwsf.dk/privatleasing Inkl. Service-og Reparationsabn.
Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk